Måste vi flytta eller?

Det enda som förstör just nu är att jag är så fruktansvärt förbannad på att vi är drabbade av kommunens idioti, långsamhet, slarv, ovilja att tänka logiskt & medmänskligt och den förbannade rävsaxen mellan avdelningar (stadsbyggnad, tekniska förvaltningen och framförallt miljökontoret) som vi hamnat i och som dessutom ruinerar oss ekonomiskt.

J kommer väl hinna börja första klass innan ni är klara med kommunalt VA till vårt område om ni håller på i den här farten. Hur många år kan egentligen en kommun vägra lov för enskilt avlopp, i väntan på att området ska få ta del av gemensam lösning?

Vad ska vi göra nu, vem ska vi vända oss till, finns det någon som kan hjälpa oss att kunna bo kvar i vårt hem? Har lust att ge upp nu, men det går ju inte!


Kommentarer
Postat av: Katja

vägra ge dig, ring ännu fler gånger än vad du redan gjort.

nu har jag ju ingen aning om hur det är just på de avdelningarna, men är det som med övrigt inom kommunen så lönar sig tjat.

Har lyckats fått dagisplats på ett dagis med lång kö till syskonplatser, men det gick! Ringde dem varje dag kl 10.00 och frågade om de hade något svar till mig. Vad har hänt sedan igår, osv... antagligen hatar de mig men de gav mig en plats till ungarna och nu slipper de mig. Kämpa på!!! det kommer att gå bra

2012-05-16 @ 18:59:41
Postat av: Malinda

Jobbigt att det ska vara så struligt... Jag hoppas att allt löser sig för er!



Jag har inte sett din kommentar förrän nu, så ursäkta ett lite sent svar... ;)

Grejen var att ett bokförlag hade en dikttävling som ett par skolor var med i, inklusive vår. Vinnaren baserades på gilla-markeringar och vår samling kom på andra plats. Men bokförlaget kontaktade oss och ville gärna ge ut det i alla fall.

I förra veckan berättade en av våra lärare (A.K.A. bokens "redaktör") att diktsamlingen nu fanns på Bokus hemsida. När de får in böckerna ska man kunna beställa dem.

Den är utgiven i vår lärares namn. Om du söker på "Dikter om livet" på bokus.se så är kommer den längst upp.

And that's about it! :D

2012-05-17 @ 02:43:57
URL: http://allbyme.se
Postat av: Malinda

Jobbigt att det ska vara så struligt... Jag hoppas att allt löser sig för er!



Jag har inte sett din kommentar förrän nu, så ursäkta ett lite sent svar... ;)

Grejen var att ett bokförlag hade en dikttävling som ett par skolor var med i, inklusive vår. Vinnaren baserades på gilla-markeringar och vår samling kom på andra plats. Men bokförlaget kontaktade oss och ville gärna ge ut det i alla fall.

I förra veckan berättade en av våra lärare (A.K.A. bokens "redaktör") att diktsamlingen nu fanns på Bokus hemsida. När de får in böckerna ska man kunna beställa dem.

Den är utgiven i vår lärares namn. Om du söker på "Dikter om livet" på bokus.se så är kommer den längst upp.

And that's about it! :D

2012-05-17 @ 02:44:15
URL: http://allbyme.se
Postat av: Malinda

Åh, förlåt! Jag tror inte att du behövde höra det hela två gånger. :)

2012-05-17 @ 02:45:29
Postat av: Johanna

Hur kan en tank inte uppfylla detta krav??



"Tillstånd eller anmälan

Om du ska göra en avloppsanordning eller om din avloppsanordning behöver åtgärdas, måste du i god tid söka tillstånd eller göra en anmälan till Miljönämnden. Du ska då visa att den anordning du vill välja klarar de krav som ställs och är lämplig utifrån de förutsättningar som finns på fastigheten. " http://www.orebro.se/1661.html

2012-05-19 @ 10:09:51
Postat av: SusannaRosita

Jag vet det är helt sjukt, men nej, sluten tank uppfyller inte kraven i vårt fall. Det kan miljökontoret bestämma precis hur de vill nämligen.

http://husagare.avloppsguiden.se/sluten-tank-och-infiltration-av-bdt-.html "I vissa kommuner och/eller områden tillåts inte sluten tank."

2012-05-20 @ 13:43:31
URL: http://susannarosita.blogg.se/
Postat av: SusannaRosita

By the way, svar på min egen fråga, hur många år kan en kommun vägra lov för enskilt avlopp i väntan på att den kommunala lösningen blir klar? Svar 5-10 år. Det fick jag minsann höra av miljökontoret att det fanns domstolsbeslut på.

2012-05-20 @ 13:47:20
URL: http://susannarosita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0