Efterklok


Här ligger hungriga o blodsockerlåga jag, brevid min älskade dotter o tänker så det knakar.

Att jag aldrig kan lära mig! Jag gör alltid samma misstag när jag får mina panikartade viktnedgångsryck. Det är att jag börjar strula o mixtra för mycket med maten istället för att ta det lugnt o fint o försöka få in motion i vardagen samt äta normal-hälsosamt i grunden. Allt eller inget tänket har ju hittills aldrig resulterat i något gott så varför försöker jag lura mig själv nu igen?

Ja jag vet att jag skrev att jag inte skulle börja äta för lite nu när jag fortfarande ammar, men så fort jag ens tänker tanken "minde kalorier" så får jag problem med att få ihop det riktigt med hur det ska fungera i verkligheten. Det blir lätt bara så att jag bara går runt hungrig i alla fall.

O största problemet då är att jag förvandlas till en sur-kärring med kort stubin o det vill jag ju verkligen inte. Speciellt nu under den bästa tiden i ens liv, när man får vara hemma o umgås med sin dotter. Det vill jag inte kasta bort en enda minut av. Dumt nog har man vägrat att lära sig av andras misstag - hur många gånger har man inte läst eller hört om detta redan - utan man måste ju prova själv o komma på att det visst var så som alla rådde en. Ja, suck så korkat. :-)

Men ok, nu gör jag ett nytt försök att vara efterklok. Nya planer: jag ska inte gå runt hungrig något mer! O inte ska jag slänga i mig dessa det-är-ändå-kört-mängder med pizza heller. Jag ska äta normalt och gå så mycket promenader m.m jag bara orkar. O detta ska jag göra med glatt humör, för jag inte riskerar att motionera på tom mage. Kanske självklart o enkelt, men det tar alltid lite tid innan jag kommer på det här - om och om igen.

Känner mig lugnare o gladare igen, nu när jag fått skriva av mig. Skit samma om det tar lång tid för kilona att försvinna, men jag är hellre glad o tjock än sur o smal. Ska försöka hitta en mer balanserad medelväg, så ni får önska mig lycka till det istället. :-) Kramar

Kommentarer
Postat av: Julia

Jo, jag förstod:)



Jätte lycka till med den gyllene medelvägen! Lagom är visst allt som oftast rätt bra...



Ha en skön helg! Kram

2011-05-07 @ 11:38:17
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se/
Postat av: Jasmin 21 år och mamma till Milo

vart där hela mitt liv, men måste rekomender lchf.... har du hört talas om den?



jag ÄLSKAR mat men lchf håller dig mätt länge och det bästa DET ÄR GOTT!!!!!



KRAM!

2011-05-07 @ 19:19:06
URL: http://jasminsnall.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mitt tips är också LCHF. Funkade bra för mig när jag körde GI. Och man känner sig mycket mättare, godissuget försvann för mig också (och det är det bästa). Jag tror att samma lag gäller här som överallt annars i fysiken och kemin: lika löser lika. Alltså, du måste ha fett för att lösa upp fett. Försök att tvätta bort en fettfläck med vatten...det går inte... ;)



Och hur gott är det inte med äggröra och ett paket bacon till frukost?!??

2011-05-07 @ 23:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0