Försöker motivera mig själv till nåt vettigt


Återupplivningsförsök pågår, för att få våra rosor så här fina igen. Den blev krasslig bara en vecka efter att vi fick den, men det finns hopp för jag ser några nya fina gröna blad på den nu.

Sitter inne just nu o ringer runt till kommun, lantmäteriet o mäklare, för att få lite mer grepp om hur det fungerar med tomtförsäljning och avstyckning. Gäller inte vår tomt, utan hjälper till lite ang en annan tomt. Men det är inte helt lätt det där inte. Sen måste vi själva ta ett beslut om hur vi vill göra med husbygget. Känner att vi står o stampar på samma ställe just nu. Skulle vilja jämföra kostnaderna mellan nytt hus och ombyggnad, men vet inte riktigt ens vart jag ska börja.

Helst skulle jag bara vilja gå ut o åka pulka med J o dricka varm choklad o äta goda mackor på nåt mysigt ställe i naturen. Det är solen där ute som smittar mig med lite friluftslivsinspiration. Men skulle vilja ha lite sällskap för att faktiskt göra det. Så latmasken i mig vinner o istället tar jag inte tag i nånting alls riktigt. Ska dock försöka ta ett ryck iaf för att få de trista sakerna överstökade som att försöka få tag på någonslags offert eller prisuppgift för en ombyggnation av vårat hus.

Uppdatering: Nu har jag gjort de nödvändiga samtalen o känner mig 1000 gånger klokare helt plötsligt. Tänk så enkelt det kan kännas när man får tag i de rätta personerna. O skönt att ha fått lite gjort. :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vi kan väl göra nåt nån dag när solen skiner? Utom fredagar då, för då jobbar jag ju... =) En långpromenad med fika vid Rävgången kanske?

2011-03-08 @ 17:02:48
Postat av: donken

skööönt ja! jag har också en massa smatal som hänger i luften.. ghaa. och telefonköer och få tag i rätt personer.. suck. ;)

2011-03-09 @ 11:22:40
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0