Ombytligt väder


Blir det spöregn? Bild från sista maj, men idag såg det nästan likadant ut under promenaden hem.

Hann njuta ett par timmar av fina vädret, men sen blev det blåsigt och svart på himlen, så vi packade ihop o drog hem från parken. Ville inte hamna mitt i något åskoväder, så jag tog stadsbussen en bit o sen halvtidspausade vi lite hos J's farbror. Diskuterade min senaste uppfinning(s idé); bärbar specialvattenkokare som man kan värma barnmat med i parken, men kom fram till att det blir rätt omöjligt att lösa rent tekniskt. Men finns det nåt tekniskt snille där ute, så bjussar jag på den idén! Kan ju ge mig 1% av intäkterna eller nåt bara. :) Tror det skulle bli en bästsäljare.

Kommentarer
Postat av: Julia

Cool bild! Och bra idé, det sägs ju att nyblivna mammor är bästa uppfinnarna för de uppfinner lösningar på det de behöver. Dock tror jag tyvärr inte att jag heller är rätt person att sätta idén i verket men om jag skulle vara det och lyckas skulle jag självklart dela med mig av intäkterna (och kostnaderna, haha).



Blev himla sugen och nyfiken på träningsspelet! Behöver man några speciella kontroller också eller är det bara att köpa spelet för 199 och sen är man igång (vi har en dammig PS3:a här som längtar efter att användas)? Och kommer min mage kunna återfå något av sin forna form (alltså, jag har inte höga krav men vore skoj om jag inte såg gravid ut när jag är minsta kissnödig typ...) med hjälp av spelet? Känns som ett mycket bra alternativ till ingen träning alls om du frågar mig!



Nu blev det långt men det bjuder jag på. Ha en toppen helg!

2011-06-10 @ 20:45:56
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova - Oslo

På lindex båda två :D Kram!

2011-06-10 @ 23:48:42
URL: http://madeleines.se
Postat av: sofie

http://shop.jetboil.com/index.php/personal-cooking-system-2.html



väldigt simpelt men kan ju funka utmärkt =)

2011-06-11 @ 06:22:07
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Hi hi varmvatten i en termos fungerar nog annars rätt bra, men why not, en till pryl i väskan kanse vore nått ler Jag skulle säkert gå på det å köpa, för jag har dille på bra att ha saker! KRAM

2011-06-11 @ 08:41:42
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: SusanaRosita

Heheh, tack för tipset. Misstänkte nog att det skulle finnas nån gasol/spritköks aktig lösning färdig redan. Det krävs ju rätt mycket energi för att värma upp vatten, så utan externt bränse är det som sagt svårt. Batterikraft eller solceler kostar för mycket. Kul att klura lite iallafall. :)

2011-06-11 @ 19:32:28
URL: http://susannarosita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0