EA Sports Active 2.0


Min nya kompis, PS3 spelet EA Sports Active 2.0

Har länge varit nyfiken på alla dessa fitness spel som finns till olika spelkonsoller. Så när jag såg att EA Sports Active 2.0 spelet fanns för endast 199kr på cdon, så slog jag till.

Får ju ofta höra att det är helt meningslöst med såna spel, varför inte gå ut o springa i skogen på riktigt, eller spela basket, eller simma eller ja allt vad det kan vara. O ja, jag håller ju med att det är trevligt att göra saker "på riktigt", men som ett komplement är detta perfekt. Iallafall för en halv-lat stackare som mig, som inte orkar ta mig iväg jämt.

För nu är jag inte längre väder-beroende, så jag kan inte komma med några ursäkter. Som idag, när regnet öste ner, så kunde jag köra ett träningspass hemma i vardagsrummet istället.

Är det kul? Ja, helt ok. För att vara ett spel så kunde de ha utnyttjat konsollens möjligheter bättre. Känns lite fantasilöst att träna just jogging, hopprep, knäböj o allt sånt vanligt, som man just kan göra i det verkliga livet. Tänk om man istället fick springa genom pyssliga labyrinter och lösa uppgifter, samtidigt som man tränar. Då skulle det ultimata träningsredskapet vara uppfunnet (enligt min åsikt).

Men om jag bortser ifrån det och tar det för vad det är, en virtuell personlig tränare för 200 spänn, så är det toppen! Övningarna är varierande, jag blir svettig och andfådd och jag blir peppad att köra hårdare och ta i mer. Motivationen håller i sig genom hela träningspasset och efteråt får man den där härliga "jag har tränat" känslan i kroppen och skallen.

Och bäst av allt (förutom att man inte behöver lämna vardagsrummet) är att den för statistik över ens prestationer, kalorier som bränts, maxpuls & medelpuls (konditionsförbättring) och visar en fina staplar. Detta får en skeptiker som mig att faktiskt tro på att jag kan nå resultat. Jag ser ju informationen rakt framför mig, svart på vitt. O så vill man ju inte missa en träning i onödan o få sämre siffror i totalen. :)

Dessutom ska jag inte glömma att nämna att man kan köra mot/med andra över internet. Så man kan träna ihop med kompisar utan att någon lämnar sitt eget hem. Haha, kan kanske låta något osocialt, men som sagt, bra som ett komplement.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0