Spelnörderi nördera



Jag är lite av en spelnörd, men inte så mycket på det typiskt grabbiga besatta sättet, utan mer på hobbynivå. Hahah. Egentligen betyder det bara att jag helt enkelt inte har tålamod nog för att försöka vara bäst på något, utan är som bäst en medelmåtta. Vissa av mina spel har jag inte ens spelat klart, men hade kul så länge motivationen fanns där.

Så vet ni vad vi ganska ofta pysslar med här hemma medans lillan sover på kvällarna?

Jo, vi spelar Starcraft 2. Har faktiskt spelat det regelbundet här hemma ända sen releasen i somras. Så det började redan under graviditeten o är fortfarande roligt att spela, just för att vi spelar det tillsammans S o jag... ibland med några fler vänner. Vi i ett lag mot andra över nätet. Den enda det är synd om i det här fallet är väl min sambo som nog snart ger upp hoppet om att jag nånsin ska bli lika bra på spelet som han är. Jag är lite av ett hopplöst fall men hoppas att jag ska få vara med i hans lag i ett bra tag till trots allt. :)

Mina fem favoriter är:
Starcraft 2 [PC]
Little Big Planet [PS3]
Fiesta [Onlinespel]
Portal [PC]
Heroes of Might and Magic [PC]

Bubblare:
Sims [PC/PS3]
Kingdom Hearts [PS3]
Final Fantasy [PS3]
Super Mario [Nintendo]
Second Life [Onlinespel]
Entropia Universe [Onlinespel]
Settlers [PC]

Nästa spelrelease som vi väntar på är Little Big Planet 2 som kommer den 19'e. Yeeey! Så underbart mysigt spel som man spelar ihop för att klara av banorna. Kan verkligen rekommendera den, även till er som inte är spelnördar. :)

Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Ja, jag försöker att tänka precis som du. Det är så mycket olika saker som alla ska råda en ifrån hela tiden och skulle man lyda alla dom skulle man få stänga in sig i hemmet resten av livet, om ens det skulle funka. Sunt förnuft är nog det bästa :) Kram

2011-01-09 @ 16:08:41
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0