Före & efter bebis

Ang. förlossningsberättelser:
Före: Jag vill inte veta hur det gick för er, o ifall ni klarade det så jäkla bra... för bara för att ni pratar om nån slags inre kvinnlig råstyrka så betyder det inte att jag kommer att klara av det ändå. Vad vet ni, kanske är jag den första kvinnan utan råstyrka.
Efter: Nämen det gick ju bra det här, det blev aldrig så läskigt som jag trodde att det skulle bli. Nu är jag redo på att veta hur ni andra upplevt er förlossning. Nu när man vet att det kan vara en häftig och mysig upplevelse. Vem kunde trott det? Hehe.

Ang. gravid & baby/föräldratidningar
Före: Trist, orkar inte bry mig om hur andra gör o vad andra tycker o tänker. Så mycket hets om att göra lika.
Efter: Så länge jag slipper tjafsande idioter på föräldraforum som bara försöker få en att stressa och oroa sig i onödan, så är det numera mysigt att läsa om andra familjer och barn.

Ang. facebook-statusar som endast handlar om barnet
Före: Gaaah! Orka bry sig om vad era ungar gör eller inte gör.
Efter: Skriver fortfarande inte själv såna statusar... Det har jag bloggen till ;)

Edit: Nämen, kan man ana en lite mjukare sida som växt fram hos mig tro? But still me, not just a mum! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0