Föräldragrupp

Idag hade vi återträff med föräldragruppen och lillan är verkligen expert på humörväxlingar, hehe. Ena stunden var hon superglad o skrattande försökte charma grannpojken (eller var det grannpappan?) o nästa stund tjurig då hon demonstrativt vägrade ha ögonkontakt med någon o så jollrande o sen även skrikande, o så forsatte det svänga mellan dessa.

Sötast var när hon började jollra för fullt när vi gick ett rundvarv för att berätta lite om hur allt gått så här i början - precis som att hon vill överrösta oss, eller kanske berätta sin version. :)

Det var iaf mysigt att träffa de andra föräldrarna och små bebisarna. Tidigare hade jag inte så värst höga förhoppningar om vad föräldragruppträffar skulle kunna ge mig, men efter förlossningen när hon kom till världen så känner jag mig glad över att jag gick på träffarna, för nu uppskattar jag verkligen att kunna träffa andra föräldralediga mammor lite då och då.

Nu är det snart dags att sova. Hon ligger i sin vagga, nyss ammad o förhoppningsvis somnar hon snart. Hon har blivit jätte duktig på att somna själv om kvällarna nu. O ända sedan nyårsdagen så har hon tydligt vänt dygnet rätt, så nu sover hon för det mesta hela 5-6 timmar på NATTEN. Blir lika förvånad varje gång jag tittar på klockan när hon ropar till för att få mat på morgonen. :)

Kommentarer
Postat av: Katja

åh vad roligt :-)

Jag tror hon ville berätta sin version, hehe



Föräldragruppsträffar är faktiskt bra, och mycket roligare efter att alla fått barn när man kan träffas över en fika och lära känna varandra, istället för de lite mer stela bvc-mötena.

Vi har fortfarande kontakt i föräldragruppen, trots att barnen har hunnit fylla 3 år.

2011-01-13 @ 11:44:32
URL: http://giftassugen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0