Månadens

Kopierar "Liten del av mig" - Sofies idé och ger er här min "Månadens":

MÅNADENS SMS: "Slamsug här :) o jag gömmer mig i sovrummet så de inte ska se att jag är hemma (o inte har skottat) hehe."
MÅNADENS UTBROTT: Fick lilla pluttan när hon en dag vägrade ta bröstet för att jag - enligt henne - tog en på tok för lång dusch. Istället blev det gallskrik hela kvällen.
MÅNADENS SMAKUPPLEVELSE: Cecarsalladen som jag åt med Katja häromdagen. Äntligen har jag fått sug efter goda sallader igen.
MÅNADENS "JAG ORKAR INTE MER": När jag väntade för länge med att laga lunch till mig själv och jag blev för hungrig för att orka ta tag i någonting mer.
MÅNADENS PLATS: Vill säga nånting annat än soffan, men jag kommer inte på något som på riktigt slår allt gos o mys just här hemma, så det får bli det ändå.
MÅNADENS SKRATT: När J kollar upp med stora ögon och sedan rynkar på näsan åt S prutt.
MÅNADENS VÄRSTA: När jag skulle ta mig till vårdcentralen för J's 3 månaders vacciation, och länsbussen endast gick 2,5h innan tiden och jag inte kunde ta mig till stadsbussen (2km bort) på något vettigt sätt pga snön och isen. O taxi eller sjukresa kostade för mycket eftersom jag isf skulle behövt betala både 125kr dit och 125kr hem, för att jag inte kunde få med mig både babyskyddet och vagnen på nåt smidigt sätt så att jag skulle kunnat ta bussen hem åtminstonde.
MÅNADENS FINA: Att J ler så stort o härligt nästan alla vakna stunder numera.
MÅNADENS BOK: Annika Lantz härliga bok "9 ½ månad" om hennes graviditet och föräldraledighet.
MÅNADENS SÅNG: Min generella barnsångs-okunskap resulterar i att J får höra mig sjunga på konstiga saker såsom "ska vi gå hem till mig, eller hem till dig" för att den fastner i min skalle varje gång jag ser den där reklamen där ett par åker taxi o bråkar om vem de ska åka hem till - om mäklaren som ger en säng på köpet om man säljer två bostadsrätter.
MÅNADENS MÅSTE: Boka babysim (har fortfarande inte gjort det... men har iaf beställt baddräkt till mig, så det är ett steg på vägen).
MÅNADENS INSIKT: Kärleken till sitt barn är en mäktig känsla.
MÅNADENS LÄNGTAN: Bubbelpool & massage.
MÅNADENS ORD: Bajsrekord.
MÅNADENS PLAGG: Ojoj, kommer inte på något... ont om favoriter i nuvarande garderoben alltså.
MÅNADENS SAK: Nya babysittern som J älskar att sitta i och betrakta världen, händerna och nallarna i bågen.
MÅNADENS UTFLYKT: Caféträffen med 7 andra mammor & bebisar från föräldragruppen.
MÅNADENS SMAK: Mannafrutti; verkligen en positiv överraskning, tidigare har jag endast vågat mig på gamla vanliga risifrutti.
MÅNADENS LJUD: Prutt prutt prutt spraak braaak.
MÅNADENS OBEHAGLIGASTE: 3 månaders vaccineringen. J var så  glad o härlig på BVC vid mätningen o vägningen, o jag sitter där med klump i halsen för man vet att hon är helt ovetande om vad som ska ske härnäst. O när hon väl fick sprutan så började hon gallskrika så att det skar i hjärtat. Hon skrek högst och längst av alla som var där för att få sprutan.
MÅNADENS LYCKA:  All kärlek jag känner för S och J ♥

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej! :)



Tillsammans med ett smyckesföretag har jag nu designat mitt eget armband i läder som man nu kan köpa för bara 99 kr, kolla gärna in och säg vad du tycker :) Tack!



http://www.jessi.se

2011-02-03 @ 13:54:16
URL: http://www.jessi.se
Postat av: Emmie

sv: åhh, näe jag har inget ps3 än, vill ha det men vet inte om jag ska köpa det eller inte, men det verkar finnas lite bra spel till det iaf ;)

2011-02-03 @ 19:16:01
URL: http://emmiev.blogg.se/
Postat av: Masina

Sv: å tack! ;)

2011-02-03 @ 22:03:26
URL: http://masinas.blogg.se/
Postat av: IDAWA

sv: Samma här! Klart jag bryr mig om hur jag ser ut osv.. Önskar bara att samhället inte var så utseendefixerat som det faktiskt är..



:)

2011-02-04 @ 11:44:34
URL: http://idawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0