Melodifestival deltävling 2 live


Om det här är "dödens grupp" så behöver man knappt se de resterande deltävlingarna av Melodifestivalen känner jag.

Men om jag måste välja (typ så som jag o Katja brukade göra förr med postorderkatalogerna, att vi bläddrade igenom o så var man tvungen att välja nåt från varje sida - hur fult det än var) så säger jag väl #2 (Loreen "My Heart Is Refusing Me") och #8 (Christian Walz "Like Suicide") till Globen. O till andra chansen säger jag väl #1 (Brolle "7 Days And 7 Nights") och #4 (Elisabeth Andreassen "Vaken i en dröm").

Haha, t.o.m Babsan kom före "Vaken i en dröm". Ja alltså den var ju inte så bra, men allt är väl bättre än Babsan.

O Sanna Nielsen vidare som vanligt... Jag tycker inte den här låten passade hennes röst alls. Dessutom uttalar hon love som loov (inte laav). O jag kan inte koncentrera mig på nåt annat än att det ser ut som att  hon ska snubbla vilken sekund som helst på den där snurrgrejjen.

Jahapp, Christian Walz ut oxå. Jaja... O Brolles låt var väl inte så bra, eller? ...ja, det var väl lite fartigt kanske. Så det får duga då.

1 Brolle "7 Days And 7 Nights"
2
Loreen "My Heart Is Refusing Me"
3 Babsan "Ge mig en spanjor"
4 Elisabeth Andreassen "Vaken i en dröm"
5 Sanna Nielsen "I'm In Love"
6
The Moniker "Oh My God!"
7 Anniela "Elektrisk"
8 Christian Walz "Like Suicide"

Har återigen markerat de två som gick vidare till globen med fetstil och understykning, o de två som gick vidare till andra chansen med endast understykning.

Kommentarer
Postat av: Katja

Sanna Nielsen ser ju dessutom alltid ut som om någon fisit på scenen.. :-)

2011-02-13 @ 08:48:02
URL: http://giftassugen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vikken gullig plutt du har framför TV'n! =)

2011-02-13 @ 17:49:16
Postat av: i min lilla lilla värld

JAg som inte har någon tv missade denna omgång =(

2011-02-13 @ 21:33:29
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0