Något grinig idag


Jag på Gili Trawangan sep 2009, får symbolisera sol ute men för mycket i huvudet känslan jag har idag.

Nu ska jag säga nåt man absolut inte får... Varför är det så galet fint väder just idag då jag är för uppstressad för att kunna njuta av det? Pappersarbete ger mig ångest. De simplaste uppgifterna får mig att dö inombords om det innebär att jag måste fylla i blanketter för att bli klar med uppgiften. T.ex. deklarationen som snart måste fixas, o just idag, bygglovsansökan som  jag inte blir klok på. 

I den bästa av världar kunde vi ha postat iväg den redan för 10 dagar sen. O nu när jag till slut bestämmer mig för att strunta i Miljökontoret som det inte går att få tag på, o skicka in bygglovsansökningen ändå, så går det så sakta fram för jag bara är hungrig stup i kvarten (och alltså lågt-blodsocker-grinig), o är inte jag hungrig så är J det. Får ingenting gjort, o snart är det ju dags att vara hungrig igen. Suck.

Aja, jag ska ta o rycka upp mig, o tänka glada tankar istället. Ska försöka unna er andra det här underbara vädret åtminstonde... o hoppas på fler varma dagar så det blir över nåt till mig oxå. :)

Nu: söka på Boverket efter en lämplig kvalitetsansvarig som vi kan anlita för bygget. Sen: rita upp en situationsplan i skala 1:500 som visar placeringen av nya huset i förhållande till tomtgräns. Sist: bestämma färg på det kommande huset.


Kommentarer
Postat av: Julia

Låter som mycket administrativt att fixa med men vilken lyx att bygga nytt!

2011-04-12 @ 17:35:32
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0