Morgonpigg var man visst idag



Vilken underbar morgon. Hon har sovit hela natten (från sista amningen vid midnatt) och väcker mig lite innan kl 5 med ett litet utrop o sen väntar hon tyst på att jag ska ta upp henne. O när jag ska göra det så möts jag av ett stort leende o nästan lite skratt. Det märks att hon börjar bli större nu, även fast hon fortfarande är en liten plutt så klart. Nu ligger hon helt nöjd i vaggan igen efter att vi vinkat av hennes pappa som åkt iväg till jobbet.

Nu sitter jag o klurar på vad man ska hitta på idag då. Hmm, onsdag... två dagar kvar till julafton alltså. -19 grader ute, så man är ju sugen på att stanna inomhus. Men jag skulle behöva gå ut o leta efter en liten minigran, eller kapa av toppen på någon av våra halvstora granar. För det vore mysigt att ha en liten gran här på julafton iallafall, trots vårat lite trånga utrymme på 40 kvm. Funderar även på att ta mig in till stan för att fixa en sistaminuten grej inför julen, som vi borde egentligen ha tagit tag i för länge sen. Har funderat på att strunta i det, för jag nog är för sent ute, men jag är ju expert på sista minuten projekt, så jag skulle faktiskt kunna hinna fixa det här idag... ja så får det nog bli. :)

Det enda jobbiga med att ta sig upp på stan tycker jag är problemet med att ta sig upp på länsbussen med barnvagnen. Den går inte att sänka ner, så som stadsbussen kan göra, o jag blir så uppstressad av att inte veta om det även den här gången finns snälla människor på bussen som kan hjälpa mig upp eller ej. Det är nu jag skulle behöva den där plogade cykelvägen ut härifrån.

Har förresten fått svar från kommunen nu ang det att det inte finns någon plogad cykelväg i vårat område,  o de skrev att de lägger in brevet på sidan för klagomål och synpunkter hos Tekniska förvaltningen som har ansvaret för snöröjningen. O så fick jag telefonnumret till den ansvarige på Tekniska förvaltningen, ifall jag inte skulle få något svar inom rimlig tid (vad det nu är).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0