Ska sluta läsa foruminlägg

Hur kommer det sig att nästan alla forum på nätet är så fullt av bittra och angripande kommentarer? Tänk om man skulle sitta o tjafsa så med andra småbarnsföräldrar i verkliga livet, som vissa gör på t.ex. familjelivs forum. Alla har vi ju olika synpunkter och uppfostringssätt, varför inte bara acceptera det och låta folk sköta sitt. Jag tycker iallafall inte att lika alltid är bäst.

Jag brukar inte läsa foruminlägg så ofta, men ibland tar nyfikenheten över när man ser rubrikerna. Min grundinställning är dock att inte lägga ner energi på att bry mig om vad andra anser om saker o ting, utan köra på sunt förnuft och det som känns bra för oss som familj. Men lite fastnar ju vissa negativa tankar när man utsätter sig för dem... så jag ska nog försöka att inte läsa alla dessa åsikter alls. Bättre att rikta energin åt positiva tankar och sysslor istället.

Nu kollar vi på skidor på tv o väntar på att lilla gumman ska vakna. Snart dags för henne att äta nämligen. Sen tänkte vi gå på en mysig barnvagnspromenad ihop, alla tre. Hoppas snöfallet lättar lite tills dess.

Kommentarer
Postat av: Katja

Slutade läsa på familjeliv så ofta när jag bara blev förbannad på självutnämnda allvetare.. det fanns en hel del såna som älskade att göra sin röst hörd.



Mysigt med promenad! ha det bra darling!



2010-12-05 @ 19:39:40
URL: http://giftassugen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0