Dagen igår o dagen idag



Igår var vi på bvc för rutinkontroll. O vår lilla tjej hade verkligen exploderat i storlek... hon hade växt 1kg och 3,5cm sedan sist (tot +7 cm nu). Ojoj, inte konstigt att kläderna börjar strama åt lite o hon börjar kännas så stor. :)

Sedan lunchade jag med en vän, o shoppade lite på stan. Det blev en lång dag på stan för oss, men de var mysigt o allt funkade bra. Hon sov bra i vagnen o jag hittade bra ställen att amma på. Det är ju lite pusslande med det där, man måste planera så att man är i närheten av en undanskymd inomhus-bänk, eller rymlig kafé eller i värsta fall en handikapp toa när klockan börjar närma sig amningsdags.

Idag ska vi till gammelmormor o fika, så snart de andra kommer hem från jobbet. Jag hade tänkt att gå ut på en barnvagnspromenad innan dess, men nu såg jag att klockan redan är över två o då går ju solen ner om en stund. Så då vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Det är inte så kul att gå runt i mörkret. Hmm... jag har en sån reflexväst man kan ha, så att bilarna ser en... men jag får väl se hur jag ska göra. Tiden går så fort om dagarna.

Senare ikväll ska jag publicera mitt längsta inlägg hittils... nämligen min förlossningsberättelse. Har skrivit klart den, o nu är det bara några bilder som fattas, nämligen några av dem som finns i sambons iPhone. Så jag måste vänta på att han kommer hem från jobbet. Får se om jag hinner fixa det innan vi åker till gammelmormor, eller om det blir senare ikväll, när vi är hemma igen.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0