Filt över vagnöppningen?



Ookej, nu måste jag få gnälla lite... vad tänker ni på när ni ser den här bilden? Vilken anledning tror ni jag har en filt över vagnöppningen ibland?

Jag läste nämligen i en frågespalt i en provtidning som skickades hem till oss nyblivna föräldrar om en kvinna som frågade ifall rekommendationerna om frisk luft ändrats på sistonde, för hon har sett så många som har filt över vagnöppningen. Svaret från experten är att hon också har "lagt märke till denna företeelse som verkar sprida sig." Sedan fortsätter hon med att hon "inte vet vad det beror på, men har antagit att föräldrarna vill låta barnet sova ifred eller skydda det från solens strålar och annan skadlig påverkan, till exempel avgaser." Men hon anser att det är viktigt att barnet när det är vaket kan se förälderns ansikte, trädtoppar o bla bla bla.

O jag har inga synpunkter om att det självklart är bra om barnet kan kika upp på himlen o trädtopparna när det är vaket osv, det jag däremot stör mig på är att det aldrig är nån som fattar anledningen till varför åtminstonde jag väljer att ha en filt över öppningen.

Är det verkligen bara jag som helt på eget initiativ kommit på att hmm, det är VINTER och KALLT ute... kanske ska jag skydda bebisen från att få in iskalla vindar eller snöfall rakt i ansiktet. Ibland måste man faktiskt gå ut (t.ex. på BVC besök) trots att det är -10 ute, eller snö som vräker ner. Så TADAA det är deeet jag är ute efter med filten, inget annat. O nu när det är varmare ute igen så får hon självklart kika på trätopparna de få sekunder det tar innan hon har tvärslocknat i vagnen av det sköna hoppiga skakandet på isklumpiga vägen. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0