Hej hej hemskt mycket hej

Nejdu, nu struntar jag i min struktur här på bloggen. Den bara bromsar mig och gör allt så fyrkantigt och svåruppdaterat. Hehe. Så typiskt mig, att min lite pedantiska och sen den impulsiva sidan inte kan sammarbeta med varann. Jag får ju bara beslutsångest om vilken av dem jag är just nu. Bättre att inte klura så mycket utan bara babla på när man känner för det istället. :)

Inatt sov lillen rätt bra för en gångs skull (annars har hon varit en riktig kvälls/natt människa och inte somnat så lätt) men det blev natt-amning både kl 02 och 04. Men det är helt ok, för hellre ammar jag ofta o att hon somnar gott i vaggan efteråt, än att jag ammar sällan men att hon vägrar att sova.

Vaknade på gott humör känner jag, har mer inspiration och energi än vad jag haft på länge. Känner att jag ska passa på o fixa lite här hemma nu när motivationen finns där. Diska behövs, vika in tvätt och hänga upp ny tvätt, o kanske sortera lite i lådorna o garderoben så man får lite bättre ordning o kanske lite mer plats för hennes kläder o så. Betala räkningarna ska jag nog oxå hinna med, o sen laga fläskfilé med köp-kantarellsås o klyftpotatis tills sambon kommer hem från jobbet.

Först blir det lite ammning igen dock, tror hon kommer att vakna strax. Just nu ligger hon här framför mig i bilbarnsstolen o sover (på fårskinnet som hon fått av farmor). Se så söt hon är...



Hon har så himla roliga läten för sig när hon drömmer... ibland låter hon som en fågel o ibland ännu konstigare, typ som en "predator" om ni sett de filmerna. Ja hon brås väl på prata-i-sömnen-pappa som ofta gör så mycket skumma saker i sömnen. Inatt satte han sig upp o pekade mot höger, knäppte med fingrarna o och sa med hög röst "ditåt... ditåt... DITÅT" o sen "rulla neråt" sen la han sig ner, men fortsatte peka höger ett bra tag. Haha.

Ha en fortsatt trevlig dag. :) Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0