Matvanor o namnångest

Idag har vi inte gjort mycket vi, bara slappat hela dagen. Tiden går fort i soffan, mellan amningarna. Som så många gånger förr, glömmer vi bort att äta något förräns vi båda blir vrålhungriga. Upptäcker att klockan helt plötsligt är 16.00 o man bara ätit frukost på hela dagen. Då är man ju sådär lagom sugen på att börja laga nåt, så jag borstade rent bilen från pudersnön och for iväg till Mr Wok o köpte hem färdiglagat istället.



Nog för att det är trevligt med hämtmat ibland, så måste vi faktiskt ta o skärpa oss med matlagningen. Hemlagad mat är ju viktigt nu när vi har en liten en här hemma. Jag måste ju vänja mig vid att jag så småningom behöver börja laga vettig mat till henne.

Har förresten återigen klurat på namnvalet lite. Känner ibland att det finns ett litet frågetecken kvar. Vet inte vad det är vi klurar på, har ju bestämt oss egentligen. Men det känns så himla svårt att veta ifall vi kan vara helt nöjda. Hur vet man ifall hon kommer att trivas i namnet hela livet? Hmm hmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0