Insändare i NA? :)

Sitter o klurar på hur man bör gå till väga om man vill få till förändring gällande snöröjningen här i Örebro. Bor nämligen nära Universitetet, och kan ta mig dit på en kvart på somrarna via banvallen. Men den räknas inte som en cykelväg, så nu under vintern plogas den inte. Detta är såklart jobbigt för mig som är mammaledig och vill kunna ta mig till och från stan oftare än de 3 gånger länsbussen passerar tidigt på morgonen.

Banvallen är nämligen min enda väg till stadsbussen, ifall jag inte vill ta bilvägen vilket är längre och mycket mindre säkert, speciellt nu när vägrenen är täckt av snö. Ska man ringa till kommunen tror ni, eller ska man leka grinig tant o skicka in en insändare i tidningen? Skickade iallafall ett mail till [email protected] idag där de enligt Örebro kommuns sida vill ha in synpunkter kring cykling i Örebro. Får se vad man får för respons därifrån till att börja med.

Ps. Jobbigt att jag upptäckte stavfel o fel ord (skotta istället för att ploga osv) i mailet í efterhand. Den kan jag ju inte rätta och "publicera om", som jag kan göra här. Jaja, ingen är perfekt. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0