Sova eller inte sova


Pigg tjej under vagnpromenaden, som till slut somnade ändå.

Har återigen haft en bråkig natt, men denna gång hade jag lite mer energi för att orka med revolten. Kl 3.30 skulle hon bestämt upp, somnade dock om en stund brevid mig, men sen igen, nångång efter kl 4 så började hon gråta igen. Muta med välling o vaggande (på en kudde på mina ben) tills hon somnade. Sen problem att flytta över henne i sängen, det var ju min kudde hon låg på o jag kunde ju inte sitta upp i soffan hela natten. Vaknar så klart direkt o reser sig upp i sängen.

Börjar taktik nr 2, inte prata, inte leka, bara lägga ner henne 100 gånger, varje gång hon reser sig upp. Efter kl 6 nångång somnade hon till slut. Puhh. Denna gång hade hon dock vett att inte vakna igen kl 7 utan sov ända fram till kl 10, och det gjorde jag med.

Då blev morgonrutinerna (de enda som oftast lyckas förbli sig likt hos oss) helt förskjutna, men hon verkade trött igen så efter gröten o lite lek gick vi på promenad o nu sover hon igen.

Uppdatering: Precis när jag skrev punkt i förra meningen vaknade hon på studs. Haha, jaja, då kör vi väl lunch i vanlig ordning då.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Finaste jackan också!

2011-09-28 @ 19:02:49
Postat av: Malinda

Så fin headern blev!

Och J har blåa och fina ögon, hon också. ;)

2011-09-29 @ 16:36:52
URL: http://allbyme.se
Postat av: Malinda

Sv: Man tackar, man tackar! Blir så, så, SÅ glad. Och detsamma! :D (Happy face!)

2011-10-01 @ 00:51:07
URL: http://allbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0