Sovrutiner


Sover middag i vår säng.

Sovrutinerna här hos oss är lite si så där just nu, om jag ska vara ärlig. Ett tag gick det rätt bra att lägga henne i spjälsängen själv o så låg hon där en stund o sen somnade hon. Men den senaste månaden har hon sovit så oroligt, vaknar ofta och lätt o blir så ledsen så.

Ett tag behövde jag på nätterna gå upp med henne och sova brevid henne för att vi skulle ta oss igenom natten utan skrik-maraton. Men de senaste nätterna har jag dock sluppit det, för hon har börjat sova något bättre, men just insomnandet är forfarande såå svårt. Hon vill vara vaken, bara vaken, heela tiden, trots att ögonen till slut går i kors.

För att få henne att sova middag idag fick jag till slut ge upp, o så ammade jag henne o så fick hon sova i vår säng, medans jag sitter kvar här brevid. Hur ska man komma ur den här onda cirkeln? Vill ju vänja henne vid att det inte bara ska vara amning och mamma som ska duga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0