Ispromenad?


Lite rastlös o halvgrinig idag. Hon håller mig hårt i handen mellan tunga ögonlock och envis vakenhet.

Vågar man promenera till bussen när det är klass 1 varning pga halka? Det ser ju så soligt o fint ut där ute, men det är väl gårdagens regn som fryst på under natten. Frågan är om solen hinner värma upp vägarna tillräckligt på några timmar? Det ser ut att vara isfritt i stan iaf ser jag på lokala nyheterna. Vore skönt att komma iväg lite.

Kanske ska kika på lite färg till sovrummet oxå, för vi ska bygga en speciallösning till sängen i helgen, så att den kommande spjälsängen ska få plats. O då kanske vi ska passa på att slänga upp lite ny färg på väggarna. Har nämligen redan tröttnat på den gröna färgen vi har där nu. Fattar inte varför vi valde den nyansen när vi målade om väggarna sist. Hade väl inte skallen med oss riktigt.

Onödigt att måla om i ett hus som man ändå inte ska bo i så länge till kanske, men ja vi får se. En burk färg kostar ju inte så mycket. O våra framtida (ev.) hyresgäster kanske uppskattar en snygg ljust turkos vägg istället för en konstig nyans av grönt. Iaf skulle vi uppskatta det, för jag ÄLSKAR turkost. :)

Kommentarer
Postat av: Malinda

Det var ruskigt, ruskigt halt idag - man trodde att man gick säkert, men svisch! så halkade man till och tappade nästan balansen. Jag halkade två gånger på en meter, haha. Klantigt. ;)



Då är vi två - jag älskar också turkost. Man blir så uppiggad av den. :)

2011-03-11 @ 14:16:43
URL: http://allbyme.se
Postat av: Julia

Klart ni ska måla fast ni så småningom ska bygga nytt! Man ska ju ha det fint för stunden och färg är ju en ganska liten investering. Skrev precis liknande om vårt kök:). Turkost är ju dessutom en riktig vårfärg och det kan ju alltid muntra upp i vinterhalkan.



Han är född en månad tidigt, blir 4 månader på söndag så det är snart dags för mig att börja leta i grönsakshyllan:)

2011-03-11 @ 19:09:09
URL: http://logikenligtjulia.blogg.se/
Postat av: sofie

Hur går det med husplanerna? Har ni bestämt något än? Vi måste skypa nan dag!

2011-03-11 @ 23:18:21
URL: http://sofietyresgard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0