Försiktig början av trädgårdsrensningen


Mina nya fina röda gummistövlar.

J väcker oss oftast vid 8 tiden på morgonen (efter en stunds tyst mumlande o lekande själv i spjälsängen) o då är det dags att ge henne morgongröt. Sedan sitter hon uppe o leker i ca 1 timma innan hon börjar klia sig i ögonen av återkommen trötthet. Redan framåt 9.30 brukar hon vilja sova lite förmiddagsvila i vagnen. Det brukar räcka med ett par varv runt huset innan hon somnar.

Själv kände jag mig rätt utvilad o pigg för en gångs skull, så när hon hade somnat drog jag på mig mina gummistövlar o började röja lite trädgården. Klippte av blommorna i stora busken (som blir bruna efter ett tag o tunga när det regnar) o rensade bort lupinresterna och minskade ner på busken vid gästhusväggen. Två fulla skottkärror körde jag bort, så lite finare ser det ut där ute nu  - trots att det i vår naturtomt egentligen endast är en droppe i havet, men en liten början iaf.

Kommentarer
Postat av: Malinda

Stövlarna var söta! Och en droppe ur havet är ju bättre en droppe till i havet. :)

2011-07-08 @ 14:42:47
URL: http://allbyme.se
Postat av: Jonna

Heja heja... ;)

Har några få men glada minnen av Anna mummo och de flesta av dessa hänger ihop med hennes trädgårdsintresse. Oftast såg man bara en liten skymt av henne när hon i sina gummistövlar med rumpan i vädret rensade ogräs i kökslandet och mummlade nåt lite halvsurt om "porot" som älskade hennes morötter...

Så stövlarna är en bra början, nu saknar du bara en stråhatt och en lite sne attityd till råddjuren så har du axlat Anna mummos trädgårdsmantel...

Puss Jonna

2011-07-08 @ 18:09:01
Postat av: Jonna

Heja heja... ;)

Påminner mej om Anna mummo och hennes trädgård. Har några få men glada minnen av henne och de flesta är förknippade med hennes trädgård. Oftast hittade man henne i kökslandet där hon i sina gummistövlar med rumpan i vädret rensade ogräs, mummlandes nåt halvsurt om "porot" som älskade hennes morötter.

Så de röda stövlarna är ju en klockren början, nu saknar du bara en halmhatt och en lite sne och respektingivande blick när du spanar efter rådjur mellan träd och buskar.

Lägg till några års erfarenhet och du har axlat Anna mummos trädgårdsmantel!! :)

En Stor TrädgårdsKram från Jonna

2011-07-08 @ 18:24:23
Postat av: Jonna

Tredje gången gillt...!! :D

Skrev en kommentar, sen försvann den, skrev en till och helt plötsligt har du en hel novell med kommentarer!!

Ha haa, jag kanske ska ta det en gång till? :D

Kram Jonna

2011-07-08 @ 18:27:34
Postat av: SusannaRosita

Haha :)

Ja, jag har ju några år på mig att utveckla mig till hennes expertisnivå. Och så 10 barn till oxå. ;)

2011-07-08 @ 18:43:54
URL: http://susannarosita.blogg.se/
Postat av: Jonna

:) exakt, 10 barn är inte att förglömma...

2011-07-10 @ 19:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0