Hatar jordbävningar

Ush vad ont i magen jag fick nu. Nyheterna rapporterade om en jordbävning på Nya Zeeland som drabbat Christchurch området väldigt illa. Byggander har rasat och det är många döda och skadade. De visade hemska hemska bilder och nu mår jag nästan illa, får inte ut bilderna ur huvudet.

Det är så sjukt läskigt med just jordbävningar. Något jag varit rädd för hela mitt liv, trots att vi bor i Sverige. Men jag har alltid funderat på saker som vart säkraste stället i hemmet är ifall väggarna skulle rasa etc. O bättre blev det inte av att upptäcka att dessa mentala förberedelser inte hjälper ett skit när det väl händer, för när vi var på Bali 2009 och det skedde en jordbävning, så blev jag så chockad så att jag inte kunde tänka klart alls. Bara stog upp brevid sängen som ett miffo med öppen mun o fattade inte ett dugg om vad man borde göra nu. S reagerade mycket snabbare och klokare än jag. Som tur är hände inget allvarligt i just den jordbävningen, men jag var livrädd och ville "hem" till Australien så fort som möjligt - till fast mark som jag kände då. O nu händer det en sån här katastrof på Nya Zeeland av alla ställen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0