Kaos & kalabalik


Städa? - Nej sova.

J har blivit megaförkyld, är konstigt nog prickig i ansiktet och mår inte alls bra stackarn. Näsdropparna går heta här hemma och förhoppningsvis kan hon sova o vila upp sig lite bättre nu under dagen än senaste natten. (Angående prickarna så sa sjukvårdsupplysningen att det kan vara virusprickar som kan komma i samband med en förkylning. Vi skulle bara hålla koll o se om de blir värre eller inte inom några dagar. Så vi får väl se.)

O ush fy vilken hemsk bussresa jag hade igår då. Vi var på bvc först (då var hon frisk o kry) o sen tog jag en spontantripp till Ikea med buss. O sen när vi skulle hem så tog det 1h o 55 min att komma hem, pga att bussarna går så sällan, ej har samtrafik OCH är dessutom försenade.

Vid näst sista hållplatsen vaknar J o börjar gråta. Det eskalerar snabbt till ett hysteriskt gallskrik och jag räknar sekunder o meter till att jag ska få gå av buss##*#'. Precis innan bussen stannar så får hon till råga på allt världens hostattack pga av allt gallskrikande. Jäklar vilken ångest. Jag tar barnvagnsryggstödet upp i sittande läge o försöker trösta... tror ni inte att en kärring#**## då lägger sig i, precis innan jag snart ska av o börjar gasta "Pick her up, pick her up, oh my god, she is all red, pick her up". Fatta att jag hade lust att smälla till henne. Eftersom inte idioten pratade svenska och min - vid det här laget - superuppstressade hjärna kommer inte på nåt att säga på Engelska förutom "shut up" så ser jag ju lagom galen ut när jag rusar ut ur bussen (o får upp henne ur vagnen). Så där bjöd man visst på eftermiddagsunderhållning till en hel buss och har samtidigt fått en mega stor svart "dålig mamma" stämpel i pannan. Gaaah!

Så jag önskar er en bra dag utan några galna utbrott. ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ibland blir det inte riktigt som man själv vill... ;)



Angående prickarna så har Tove haft såna nästan varje gång hon har varit förkyld, så jag hoppas att det är såna prickar J har också.

2011-08-26 @ 17:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0