Uppe med tuppen


Porlande vatten, det fotograferade vårtecknet från vår senaste promenad, får idag får symbolisera sjön som håller på o bildas ute på gården.

Godmorgon på er. Här är vi uppe tidigt en sväng, jag o J. Måste strax gå ut o justera vattenslangen lite. Den pumpar för fullt ut vatten från vår jordkällare, men har blåst iväg lite och istället för att pumpa ut vattnet i skogen, så pumpar den allt ut i trädgården istället. Så nu är det vått ute på gården kan jag säga. (Men så gott som snöfritt åtminstonde så man får vara glad för det iaf.)

Idag hade jag planerat att påbörja vår-rensningen i förrådet lite. Men jag får väl se hur sugen jag känner mig om några timmar, för det ser ut att bli en rejäl storm här hos oss. 

Vore najs om J skulle få för sig att somna om snart oxå, för jag skulle kunna tänka mig att sova i några timmar till. O under tiden kan man ju hoppas på mer peppande väder, tills man vaknar nästa gång. Förhoppningsvis känner sig S lite bättre idag oxå. Han kändes iaf inte lika febervarm inatt. Kram kram

Kommentarer
Postat av: Johanna

Storm är nog rätta ordet, det skulle kunna blåsa upp till 70 km/h stod det på NA igår. Hoppas ni inte har ett fallfärdigt hus, för då kan det falla ihop... :P http://na.se/nyheter/2.2212/1.1161876-smhi-varnar-mycket-harda-vindar-i-lanet

2011-04-07 @ 12:06:48
Postat av: Katja

2011-04-09 @ 06:47:27
URL: http://designoholics.blogg.se/
Postat av: Katja

Vilken blåst det varit.. antar att det inte blev något påtande i trädgården?

Kommer gärna förbi och hjälper dig i trädgården npn gång :-)

2011-04-09 @ 06:49:21
URL: http://designoholics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0