Fascinerande väder


Fotograf: Jag [Susanna Rosita].

Solen värmde så skönt, samtidigt som tunga snöflingor glest föll ner från den halvt asksvarta himlen. De föll så långsamt och glest så att de knappt syns här. Jag gick sakta hem från bussen och höll ut handen för att försöka fånga en flinga. Ville se om det var aska som sakta föll ned, eller om det var snö. När jag till slut lyckades fånga en flinga så smälte den vita flingan snabbt i min hand. Stämningen kändes nästan overklig där jag stog mitt på skogsvägen o såg på himlen som inte kunde bestämma sig för vilket väder som skulle råda.

Kommentarer
Postat av: Malinda

Det måste ha känts otroligt... :)

2010-05-08 @ 23:17:49
URL: http://allbyme.se
Postat av: Malinda

Tack! Man undrar ju vad 'regnbågen' gör där när det varken är regn eller solsken, haha.

Men, men, fint var det ju! :)

2010-05-09 @ 15:44:26
URL: http://allbyme.se
Postat av: Anonym

vad fint du skriver, man får nästan känslan av att vara där själv, men snöflingan virvlande ner mot handen

2010-05-13 @ 14:03:50
Postat av: Maria

Ett lite äventur på vägen hem :-)

2010-06-17 @ 08:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0